Háttérkép

Egész jó eredményeket közölt az Apple

Apple csütörtökön tette közzé az első negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek meghaladták az előzetes becsléseket mind az árbevétel, mind az eredmények tekintetében. Azonban az egyik legfontosabb piacukon, Kínában 13%-kal csökkentek az értékesítési számok.

Az Apple részvényei több mint 2%-kal estek a kiterjesztett kereskedés során.

Az Apple nem adott ki irányelveket a júniussal záruló negyedévre vonatkozóan. A menedzsment gyakran szolgál néhány adattal az elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetés során, amelyekből kiderülhet, hogy a vállalat hogyan látja a negyedév alakulását.

Az Apple bejelentette, hogy a decemberi negyedévben 2%-os eladásnövekedést ért el, ezzel megtörve a négy egymást követő negyedévet tartalmazó éves bevételi csökkenés sorozatát. Az Apple bruttó haszonkulcsa továbbra is emelkedik, a decemberi negyedévben majdnem elérte a 46%-ot. Az Apple a negyedév folyamán 33,92 milliárd dollár nettó jövedelmet jelentett, ami 13%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest.

Apple vezérigazgatója, Tim Cook a CNBC riporterének, Steve Kovach-nak elmondta, hogy a cég növekedési rátái valójában 'hatalmas gyorsulást' jelentenek az előző negyedévhez képest, mivel az idei decemberi negyedév a vállalat vállalati naptára szerint egy héttel rövidebb, mint a tavalyi első pénzügyi negyedév.

Fontos szem előtt tartani, hogy tavaly 14 hét volt az adott negyedévben. Idén csak 13 volt - mondta Cook.

Az iPhone értékesítések felülmúlták a piaci várakozásokat és majdnem 6%-kal növekedtek, elérve a 69,7 milliárd dolláros értékest. Ez jó jel az iPhone 15 modell szeptemberi bevezetését követően. Ez az első teljes negyedév, amely az iPhone 15 bevételeit tartalmazza az Apple számára.

Az Apple nyereséges szolgáltatási üzletága a negyedév során 11%-kal növekedett, így a bevétel elérte a 23,11 milliárd dollárt, ám ez még enyhén elmaradt a becslésektől. A befektetők fokozott figyelemmel kísérik az Apple szolgáltatási üzletágának növekedését, amely tartalmazza az előfizetéseket, mint például az Apple Music, a garancia szolgáltatásokat, a keresési licenchez kapcsolódó bevételeket, valamint az Apple Pay és az Apple hirdetéseken keresztül származó juttatásokat.

Az Apple bejelentette, hogy 2,2 milliárd aktív eszközt tartanak nyilván használatban, amely egy olyan mutató, ami sok elemző szerint tájékoztatást nyújt arról, hogyan előrejelzik az Apple szolgáltatásainak növekedését. Ez növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest, amikor 2 milliárd aktív eszközt tartottak számon.

Cook a szolgáltatások növekedését olyan termékeknek tulajdonította, mint a hirdetések, a felhőszolgáltatások, a fizetési megoldások és a cég App Store-ja. Elmondta, hogy az Apple-nek több mint 1 milliárd fizetős előfizetése van, amely magában foglalja az App Store-on keresztül történő alkalmazás-előfizetéseket is.

Az Apple az összes régióban növekedést mutatott az eladások terén, a Nagy-Kína területet kivéve, ahol majdnem 13%-os visszaesés volt megfigyelhető az előző év azonos időszakához képest, ami növelheti az aggodalmakat az Apple iránti kereslet csökkenésével kapcsolatban harmadik legnagyobb piacán. Az Apple egyre erősebb versenyt tapasztal helyi vállalatok, mint például a Huawei részéről. A Nagy-Kína a szárazföldi területet foglalja magába, Hongkonggal és Tajvannal együtt.

Cook azt mondta, hogy az iPhone értékesítés a régióban az volt, amire 'mindenki látszólag koncentrált'.

Ha megnézzük a 13-at, majd duplán kattintunk, hogy megvizsgáljuk a kínai kontinentális piacot állandó valutaértéken, látható, hogy a dollár nagyon erős a jüanhoz képest - mondta Cook. És így a -13 egy közepes egyjegyű számra módosul. Így teljesítettünk az elmúlt negyedévben a telefonok tekintetében. A jó hír az, hogy az első hat legkelendőbb okostelefon közül négy a miénk a kínai városi piacon.

A negyedév során a Mac értékesítése kevesebb mint 1%-kal nőtt, elérve a 7,7 milliárd dolláros bevételt, ami összhangban van a becslésekkel. Ez jelentős visszapattanást jelent a termékcsaládnak, amely éves szinten majdnem 34%-kal esett vissza a szeptemberi negyedévben.

Az iPad értékesítése továbbra is csökken, a negyedév során 25%-kal csökkent az eladás, elérve a 7,02 milliárd dolláros bevételt, ami kissé elmarad az elemzői várakozásoktól. Az Apple 2023-ban először nem jelentetett meg új iPad modellt a termék történetében.

Cook elmondta, hogy az iPad teljesítménye 'nem volt meglepetés számunkra.'

Ha emlékszik, az iPaddel kapcsolatban nagyon nehéz összehasonlítási alap állt fent az előző esztendő azonos negyedévében, amikor is piacra dobtuk az iPad Prot és a 10. generációs iPadet – jegyezte meg Cook.

A vállalat viselhető technológiai termékeinek üzletága, amelyet néha 'egyéb termékeknek' is neveznek, az AirPods fülhallgatókat és az Apple Watch okosórákat foglalja magában. Ez a szegmens is nehéz negyedévet zárt, éves összehasonlításban 11%-kal csökkent az eladások, amely így 11,95 milliárd dollárra mérséklődött, bár még így is meghaladta az elemzői becsléseket. Az új Apple Watch modelleket eltávolították az Apple üzleteiből néhány napra decemberben egy szabadalmi vita miatt, amit a Masimo orvostechnikai vállalattal folytattak.

Az elmúlt 5 éves részvényárfolyam, a bejelentést követő eséssel.

Az Apple közölte, hogy csaknem 27 milliárd dollárt fordított osztalékok és részvény-visszavásárlások finanszírozására az elmúlt negyedév folyamán.

Forrás

Legfrissebb hírek

ChatGPT sikerét követően az OpenAI már videó generálásra is képes Először fizet osztalékot a META Új S&P 500 rekord, 4 839.81

Kapcsolódó

Először fizet osztalékot a META
Szolgáltatások

Pénzügyi tanácsadás

Szakértői segítség bármilyen kérdésben, bármilyen portfólióhoz.

További információk
Tanfolyamok

Kezdő tanfolyam

Ismerkedj meg a befektetés alapjaival, alapozd meg a jövőt hosszútávú, passzív befektetéssel.

További információk

Olvasnivaló

24% hozammal zárta az évet a S&P 500